Διοίκηση Τεχνολογίας - Open Courses (DET101)
Αγγελική Πουλυμενάκου
Στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον όπου οι αναδυόμενες νέες τεχνολογίες διαδραματίζουν ολοένα και ουσιαστικότερο ρόλο στην κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για κάθε επιχείρηση να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο η χρήση της νέας τεχνολογίας θα την οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων, καινοτομικών προϊόντων και την απόκτηση ισχυρου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Το μεταπτυχιακό μάθημα Διοίκηση Τεχνολογίας διαμορφώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες:
- Στρατηγική Διοίκηση Τεχνολογικής Καινοτομίας
- Αποτελεσματική Διοίκηση Τεχνολογίας σε οργανισμούς που βασίζονται στην τεχνολογία
- Περιεχόμενα Διοίκησης Τεχνολογίας: Πλατφόρμες, Αγορές και Καινοτομία
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος θα συζητηθούν βασικά ερωτήματα που αφορούν στη Διοίκηση Τεχνολογίας και τα οποία αφορούν:
- Το σχεδιασμό και την εφαρμογή επιχειρησιακής στρατηγικής βασισμένης στην τεχνολογική καινοτομία.
- Τις βασικές γνώσεις και δεξιότητες που οφείλει να αναπτύξει ο σύγχρονος Διοικητικός Επιστήμονας προκειμένου να διευθύνει σωστά μία επιχείρηση προσανατολισμένη στην τεχνολογία και
- Τις στοιχειώδες αλλαγές στο σύγχρονο κοινωνικό, οικονομικό και επιχειρησιακό περιβάλλον που έχουν επίδραση στη διοίκηση τεχνολογίας.
Στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον όπου οι αναδυόμενες νέες τεχνολογίες διαδραματίζουν ολοένα και ουσιαστικότερο ρόλο στην κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για κάθε επιχείρηση να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο η χρήση της νέας τεχνολογίας θα την οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων, καινοτομικών προϊόντων και την απόκτηση ισχυρου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Το μεταπτυχιακό μάθημα Διοίκηση Τεχνολογίας διαμορφώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες:
- Στρατηγική Διοίκηση Τεχνολογικής Καινοτομίας
- Αποτελεσματική Διοίκηση Τεχνολογίας σε οργανισμούς που βασίζονται στην τεχνολογία
- Περιεχόμενα Διοίκησης Τεχνολογίας: Πλατφόρμες, Αγορές και Καινοτομία
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος θα συζητηθούν βασικά ερωτήματα που αφορούν στη Διοίκηση Τεχνολογίας και τα οποία αφορούν:
- Το σχεδιασμό και την εφαρμογή επιχειρησιακής στρατηγικής βασισμένης στην τεχνολογική καινοτομία.
- Τις βασικές γνώσεις και δεξιότητες που οφείλει να αναπτύξει ο σύγχρονος Διοικητικός Επιστήμονας προκει
Στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον όπου οι αναδυόμενες νέες τεχνολογίες διαδραματίζουν ολοένα και ουσιαστικότερο ρόλο στην κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για κάθε επιχείρηση να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο η χρήση της νέας τεχνολογίας θα την οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων, καινοτομικών προϊόντων και την απόκτηση ισχυρου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Το μεταπτυχιακό μάθημα Διοίκηση Τεχνολογίας διαμορφώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες:
- Στρατηγική Διοίκηση Τεχνολογικής Καινοτομίας
- Αποτελεσματική Διοίκηση Τεχνολογίας σε οργανισμούς που βασίζονται στην τεχνολογία
- Περιεχόμενα Διοίκησης Τεχνολογίας: Πλατφόρμες, Αγορές και Καινοτομία
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος θα συζητηθούν βασικά ερωτήματα που αφορούν στη Διοίκηση Τεχνολογίας και τα οποία αφορούν:
- Το σχεδιασμό και την εφαρμογή επιχειρησιακής στρατηγικής βασισμένης στην τεχνολογική καινοτομία.
- Τις βασικές γνώσεις και δεξιότητες που οφείλει να αναπτύξει ο σύγχρονος Διοικητικός Επιστήμονας προκει
Περίγραμμα
Διδάσκοντες
Αγγελική Πουλυμενάκου
Βιβλιογραφία
- M.A. Schilling (2013) Strategic Management of Technological Innovation (fourth edition). McGraw-Hill
- H.J. Thamhain (2005) Management of Technology. Wiley
- Selected academic papers for each session
Προτεινόμενα συγγράμματα
- A. Gawer (ed) (2009) Platforms, Markets and Innovation. Edward Elgar
- P. Willman (2014) Understanding Management: The Social Science Foundations. Oxford University Press
Μέθοδοι διδασκαλίας
Διαλέξεις, μελέτες περίπτωσης, παρουσιάσεις εργασιών στην τάξη και συζήτηση
Μέθοδοι αξιολόγησης
Γραπτές εξετάσεις (70%) - Ατομική/Ομαδική εργασία + συμμετοχή στην τάξη (30%)
Αγγελική Πουλυμενάκου
- M.A. Schilling (2013) Strategic Management of Technological Innovation (fourth edition). McGraw-Hill
- H.J. Thamhain (2005) Management of Technology. Wiley
- Selected academic papers for each session
- A. Gawer (ed) (2009) Platforms, Markets and Innovation. Edward Elgar
- P. Willman (2014) Understanding Management: The Social Science Foundations. Oxford University Press
Διαλέξεις, μελέτες περίπτωσης, παρουσιάσεις εργασιών στην τάξη και συζήτηση
Γραπτές εξετάσεις (70%) - Ατομική/Ομαδική εργασία + συμμετοχή στην τάξη (30%)
Στην ενότητα παρουσιάζονται και αναλύονται οι επιμέρους τομείς Διοίκησης μίας επιχείρησης όπως: Λογιστική, Χρηματοοικονομική, Οργανωσιακή Συμπεριφορά, Μάρκετινγκ, Στρατηγική.
Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται και αναλύονται εκτενώς θεμελιώδεις έννοιες της Διοίκησης Επιχειρήσεων όπως:
- Αγορές, Ιεραρχία και Δίκτυα
- Έλεγχος και Συνέργιες
- Μετρικές Απόδοσης
- Ανταγωνιστικότητα
- Τιμολόγηση & Κέρδος
- Αποδοτικότητα & Κόστος
- Ατομική & Ομαδική Δράση,
- Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα
Στην τρίτη και τελευταία ενότητα του μαθήματος γίνεται παρουσίαση, ανάλυση και συζήτηση στην τάξη πάνω σε διλήμματα και προβληματισμούς των σύγχρονων Managers.
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 4447
Αρ. Προβολών : 71991
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -