Διοικητική και Ηγετικές Ικανότητες (bm22101p)
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΠΟΥΡΑΝΤΑΣ
Τύπος μαθήματος: Υποχρεωτικό
Διδάσκων: Δ. Μπουραντάς, Εξωτερικός συνεργάτης, τέως τακτικός Καθηγητής Τμήματος Διοικητικής
Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ο.Π.Α.
Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:
▪ Να κατανοήσουν το βασικό εννοιολογικό υπόβαθρο του Μάνατζμεντ και τα θεμελιώδη ζητήματα
αυτού
▪ Να αντιληφθούν γιατί τα παραδοσιακά μοντέλα οργάνωσης και διοίκησης δεν είναι επαρκή για τον
21ο αιώνα και να αποκτήσουν μια πλήρη και σαφή εικόνα για το μοντέλο Μάνατζμεντ που απαντά
με αποτελεσματικότητα στις σύγχρονες και μελλοντικές προκλήσεις και εξασφαλίζει τη διαρκή
επιτυχία.
▪ Να αντιληφθούν όλες τις παραμέτρους που προσδιορίζουν τη διαρκή επιτυχία των επιχειρήσεων
και οργανισμών, τις αλληλεξαρτήσεις μεταξύ αυτών και την αναγκαιότητα εναρμόνισης τους
▪ Να αποκτήσουν τη βασική γνώση σχετικά με τα κύρια ζητήματα του οργανωτικού σχεδιασμού
▪ Να κατανοήσουν τους νέους ηγετικούς ρόλους και τις ικανότητες μέσω των οποίων οι επιτυχημένοι
μάνατζερ-ηγέτες οδηγώντας τις εξελίξεις, εξασφαλίζουν τη διαρκή επιτυχία των επιχειρήσεων και
τη δική τους.
▪ Να διαγνώσουν και να συνειδητοποιήσουν τις δυνατότητες ανάπτυξης των διοικητικών και
ηγετικών ικανοτήτων τους και να σχεδιάσουν τη βελτίωση αυτών.
Περιγραφή του μαθήματος (syllabus):
1. Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και το Μάνατζμεντ
2. Θεμελιώδη νοητικά εργαλεία: συστημική σκέψη
3. Μάνατζμεντ στον 21ο αιώνα: Ένα μοντέλο διαρκούς επιτυχίας
4. Θεμελιώδη νοητικά μοντέλα: Δημιουργική λήψη απαφάσεων
5. Εισαγωγή στον οργανωτικό σχεδιασμό
6. Βασικές προσεγγίσεις οργανωτικού σχεδιασμού
7. Ανάθεση εργασίας: Περίπτωση «Οργανωτική Δομή»
8. Εισαγωγή στην ηγεσία-συστημική προσέγγιση
9. Ηγετικοί ρόλοι: ένα σύγχρονο μοντέλο
10. Ηγετικά στυλ
11. Εκτροχιασμός ηγετών
12. Ανάπτυξη ηγετών
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
• Hellriegel D., Jackson S.E., Slocum J.W., “Management: a competency based approach”, 10th edition,
Singapore. South Western, 2004.
• Ulrich D., Zenger J., “Results based leadership”, Massachusetts, HBSP, 2000
• McCall M.W., “High flyers: Developing the next generation of leaders”, HBSP, 1999
Τύπος μαθήματος: Υποχρεωτικό
Διδάσκων: Δ. Μπουραντάς, Εξωτερικός συνεργάτης, τέως τακτικός Καθηγητής Τμήματος Διοικητικής
Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ο.Π.Α.
Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:
▪ Να κατανοήσουν το βασικό εννοιολογικό υπόβαθρο του Μάνατζμεντ και τα θεμελιώδη ζητήματα
αυτού
▪ Να αντιληφθούν γιατί τα παραδοσιακά μοντέλα οργάνωσης και διοίκησης δεν είναι επαρκή για τον
21ο αιώνα και να αποκτήσουν μια πλήρη και σαφή εικόνα για το μοντέλο Μάνατζμεντ που απαντά
με αποτελεσματικότητα στις σύγχρονες και μελλοντικές προκλήσεις και εξασφαλίζει τη διαρκή
επιτυχία.
▪ Να αντιληφθούν όλες τις παραμέτρους που προσδιορίζουν τη διαρκή επιτυχία των επιχειρήσεων
και οργανισμών, τις αλληλεξαρτήσεις μεταξύ αυτών και την αναγκαιότητα εναρμόνισης τους
▪ Να αποκτήσουν τη βασική γνώση σχετικά με τα κύρια ζητήματα του οργανωτικού σχεδιασμού
▪ Να κατανοήσουν τους νέους ηγετικούς ρόλους και τις ικανότητες μέσω των οποίων οι επιτυχημένοι
Τύπος μαθήματος: Υποχρεωτικό
Διδάσκων: Δ. Μπουραντάς, Εξωτερικός συνεργάτης, τέως τακτικός Καθηγητής Τμήματος Διοικητικής
Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ο.Π.Α.
Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:
▪ Να κατανοήσουν το βασικό εννοιολογικό υπόβαθρο του Μάνατζμεντ και τα θεμελιώδη ζητήματα
αυτού
▪ Να αντιληφθούν γιατί τα παραδοσιακά μοντέλα οργάνωσης και διοίκησης δεν είναι επαρκή για τον
21ο αιώνα και να αποκτήσουν μια πλήρη και σαφή εικόνα για το μοντέλο Μάνατζμεντ που απαντά
με αποτελεσματικότητα στις σύγχρονες και μελλοντικές προκλήσεις και εξασφαλίζει τη διαρκή
επιτυχία.
▪ Να αντιληφθούν όλες τις παραμέτρους που προσδιορίζουν τη διαρκή επιτυχία των επιχειρήσεων
και οργανισμών, τις αλληλεξαρτήσεις μεταξύ αυτών και την αναγκαιότητα εναρμόνισης τους
▪ Να αποκτήσουν τη βασική γνώση σχετικά με τα κύρια ζητήματα του οργανωτικού σχεδιασμού
▪ Να κατανοήσουν τους νέους ηγετικούς ρόλους και τις ικανότητες μέσω των οποίων οι επιτυχημένοι
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -