Παρουσίαση/Προβολή

Κλινικές Δοκιμές
(STAT142) - Vasdekis Vassilios
Περιγραφή Μαθήματος
Στο μάθημα περιγράφονται οι βασικές αρχές σχεδιασμού και ανάλυσης των κλινικών δοκιμών. Ο στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να είναι σε θέση να σχεδιάσουν όλα τα βήματα για τη δημιουργία μιας κλινικής δοκιμής καθώς και να είναι σε θέση να αναλύσουν τις παρατηρήσεις που προκύπτουν από αυτή.
Ημερομηνία δημιουργίας
Σάββατο, 15 Οκτωβρίου 2011
-
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βασικές αρχές κλινικών δοκιμών, τύποι δοκιμών, πρωτόκολλο δοκιμής τυφλοποίηση, τυχαιοποίηση, μέγεθος δείγματος, ορισμοί πληθυσμών όπως εμφανίζονται στις κλινικές δοκιμές, ανάλυση επαναλαμβανόμενων μετρήσεων, mixed models, non linear mixed models, εισαγωγή στη μεταανάλυση.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Στις Διαλέξεις 2-8 προγραμματίζεται να γίνει πρακτική εξάσκηση στο Εργαστήριο χρησιμοποιώντας τη γλώσσα R.
Βοηθήματα
Η βασική βιβλιογραφία είναι
Armitage, Berry and Matthews (2002). Statistical methods in medical research, Blackwell.
Bland (2000). An introduction to medical statistics, Wiley.
Chen, Peace and Zhang (2017). Clinical trial data analysis using R and SAS, CRC Press.
Chen (2008). Statistical power analysis for the Behavioral Sciences.
Chow and Liu (2013). Design and analysis of clinical trials, Wiley.
Cleophas, Zwinderman, Cleophas, Cleophas, (2009). Statistics applied to Clinical Trials, Springer.
Everitt, Pickles (2004). Statistical aspects of the design and analysis of clinical trials, Imperial College Press.
Fitzmaurice, Laird and Ware (2004). Applied Longitudinal Analysis, Wiley.
Friedman, Furberg, DeMets (2015). Fundamentals of Clinical Trials, Springer.
Galecki, Burzykowski (2017). Linear Mixed-Effects Models using R, Springer.
Piantadosi (2017). Clinical trials: a methodological perspective, Wiley.
Shwarzer, Carpenter, Rucker (2015). Meta-analysis with R, Springer.
Μέθοδοι αξιολόγησης
Παρουσίαση εργασίας μετά τη διάλεξη 1 (15%)
Εργασία μετά τη διάλεξη 2 (10%)
Εργασία μετά τη διάλεξη 4 (15%)
Εργασίες μετά τις διαλέξεις 5, 6 (από 20%)
Εργασία μετά τη διάλεξη 8 (20%)