Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΜΒΑ Full Time)

(ODE539) -  MICHAIL XENAKIS

Περιγραφή Μαθήματος

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ

 

Eπιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα (Αντικειμενικοί στόχοι του μαθήματος)

Το μάθημα αποσκοπεί στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων σχετικά με τον πλήρη κύκλο της επιχειρηματικής διαδικασίας, από τον εντοπισμό της ευκαιρίας μέχρι τη δημιουργία και διαχείριση νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων. Παρέχει τα απαραίτητα θεμέλια για την κατανόηση του πλαισίου, των προκλήσεων και της φύσης της επιχειρηματικής σκέψης και πρακτικής εντός και εκτός οργανισμών.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοούν και εξηγούν το πλαίσιο, τη φύση και το εύρος της επιχειρηματικότητας στο σύγχρονο περιβάλλον
  • Περιγράφουν και εφαρμόζουν θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις της επιχειρηματικότητας και καινοτομίας
  • Αναπτύσσουν επιχειρηματική νοοτροπία και αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά επιτυχημένων επιχειρηματιών
  • Εντοπίζουν, αξιολογούν και αξιοποιούν επιχειρηματικές ευκαιρίες
  • Σχεδιάζουν επιχειρηματικά μοντέλα και αναπτύσσουν επιχειρηματικά σχέδια
  • Κατανοούν και υλοποιούν στρατηγικές χρηματοδότησης, μάρκετινγκ και οικονομικού σχεδιασμού για νεοφυείς επιχειρήσεις, καθώς και τις διαθέσιμες επιλογές στρατηγικών εξόδου
  • Αντιλαμβάνονται τη σημασία της κοινωνικής επιχειρηματικότητας και του βιώσιμου επιχειρείν
  • Αντιμετωπίζουν την επιχειρηματικότητα ως βιώσιμη επαγγελματική επιλογή και μέσο προσωπικής ανάπτυξης

 

Προαπαιτούμενα

Δεν υπάρχουν

 

Περιεχόμενο του μαθήματος (Syllabus)

 

Το μάθημα καλύπτει τις κάτωθι θεματικές ενότητες:

  • Εισαγωγή στις έννοιες της επιχειρηματικότητας
  • Επιχειρηματική νοοτροπία και χαρακτηριστικά επιχειρηματικής προσωπικότητας
  • Εταιρική επιχειρηματικότητα και καινοτομία
  • Αναγνώριση ευκαιριών και καινοτομία
  • Μάρκετινγκ νεοφυών επιχειρήσεων
  • Ανάπτυξη και καινοτομία επιχειρηματικού μοντέλου
  • Ανάπτυξη επιχειρηματικού σχεδίου
  • Χρηματοδότηση και οικονομικός σχεδιασμός
  • Στρατηγικές εξόδου
  • Κοινωνική Επιχειρηματικότητα

 

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη

Το μάθημα δεν απαιτεί κάποιο υποχρεωτικό σύγγραμμα. Όλο το απαραίτητο υλικό αναφορικά με την πληρέστερη κατανόηση των θεμάτων που θα συζητηθούν θα παρέχεται από το διδάσκοντα.

 

Συνιστώμενα Επιπρόσθετα Συγγράματα

  • Kuratko, D. (2024). Entrepreneurship: Theory, process, and practice. 12th Edition, Cengage Learning.
  • Tidd, J., & Bessant, J. (2021). Managing innovation: Integrating technological, market and organizational change. 7th Edition. John Wiley & Sons.
  • Sarasvathy, S. D. (2021). Effectuation: Elements of entrepreneurial expertise (2nd ed.). Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing.
  • Burns, P. (2020). Corporate entrepreneurship and innovation (4th ed.). London, UK: Red Globe Press.
  • Christensen, C. M. (2015). The innovator's dilemma: when new technologies cause great firms to fail. Harvard Business Review Press.
  • Afuah, A. (2014). Business model innovation: concepts, analysis, and cases. Routledge.
  • Keeley, L., Walters, H., Pikkel, R., and Quinn, B. (2013). Ten types of innovation: The discipline of building breakthroughs. John Wiley & Sons.
  • Ries, E. (2011). “The lean startup: how today's entrepreneurs use continuous innovation to create radically successful businesses. Crown Publishing.
  • Johnson, M. W. (2010). Seizing the white space: Business model innovation for growth and renewal. Harvard Business Press.
  • Osterwalder, A. & Pigneur, Y (2010). Business model generation: A handbook for visionaries, game changers, and challengers. John Wiley & Sons.

 

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

Το εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος καλύπτεται στις διαλέξεις. Οι διαλέξεις αφορούν σε συζητήσεις, παραδείγματα, αναλύσεις μελετών περίπτωσης και προβολή οπτικο-ακουστικού υλικού, καθώς επίσης και σε προσομοιώσεις πρακτικών εφαρμογών που πραγματοποιούνται στην τάξη. Η παρουσία των φοιτητών στις διαλέξεις είναι υποχρεωτική. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για την κατανόηση των θεμάτων τα οποία αναλύονται. Η προσωπική μελέτη αποτελεί ουσιαστικό και σημαντικό μέρος της εκπαιδευτικής διεργασίας.

 

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης

Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνεται ως ακολούθως:

  • Τελική εξέταση
  • Εργασία

 

Γλώσσα διδασκαλίας

Ελληνική/Αγγλική

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου 2025