Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

[2614] Διαχείριση Συγκρούσεων & Διαπραγματεύσεις

(ODE2614) -  Ηλίας Καπουτσής

Περιγραφή Μαθήματος

Ημέρες/ώρες μαθημάτων: Πέμπτη (Αμφ. Κιντής) & Παρασκευή (Αμφ. Χ) 09.00 - 11.00

Ώρες επικοινωνίας: Αποκλειστικά μέσω ραντεβού που θα κλείνετε στον ακόλουθο σύνδεσμο:

https://cal.com/ikapoutsis

Η επικοινωνία θα πραγματοποείται μέσω MS Teams

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα, 20 Φεβρουαρίου 2017

  • Μαθησιακοί στόχοι

    Η έννοια της διαπραγμάτευσης έχει καταστεί ιδιαίτερα δημοφιλής και πολυσήμαντη για την διευθέτηση εμπορικών συναλλαγών αλλά και ως μοντέλο διακυβέρνησης ή υλοποίησης στρατηγικών και πολιτικών αλλαγών. Μάλιστα, η πρόσφατη οικονομική κρίση ανέδειξε τη διαπραγμάτευση ως βασικό συστατικό στοιχείο επιβίωσης και μακροχρόνιας επιτυχίας μιας επιχείρησης και κατ’ επέκταση αναγκαία δεξιότητα κάθε σύγχρονου στελέχους/εργαζομένου για την επίτευξη ατομικών και συλλογικών επιδιώξεων. Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση των συνθηκών που επηρεάζουν τη συμπεριφορά των πρωταγωνιστών μιας επιχείρησης σε μια διαπραγμάτευση και η απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και εμπειριών για την αύξηση της διαπραγματευτικής επιτυχίας.   

    Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

    1. Προετοιμάσουν το πλάνο που θα ακολουθήσουν σε μια επιχειρηματική διαπραγμάτευση.
    2. Διαγνώσουν τα ενδιαφέροντα και τις προτεραιότητες άλλων διαπραγματευτών.
    3. Ενισχύουν την ικανότητα λήψης απόφασης σε καθεστώς αβεβαιότητας και έντασης.
    4. Επιλέξουν συμπεριφορές βάσει ανάλυσης των συνθηκών που επικρατούν σε μια επιχειρηματική διαπραγμάτευση.
    5. Εξοικονομήσουν δυνάμεις, μέσα από τη αποτελεσματικότερη διαχείριση των δυνάμενων τους, για την αντιμετώπιση παράλληλων διαπραγματεύσεων.
    6. Εφαρμόσουν ορθά τις διαπραγματευτικές στρατηγικές/τακτικές/πρακτικές.
    7. Επικοινωνήσουν αποτελεσματικά και εξασφαλίζουν την υποστήριξη τρίτων για την επίτευξη των εργασιών στόχων τους.
    8. Αναπτύσσουν και να διατηρήσουν σχέσεις εμπιστοσύνης με άλλα άτομα στο χώρο εργασίας.

    Περιεχόμενο μαθήματος

    • Αποτελεσματική προετοιμασία για μια επιχειρηματική διαπραγμάτευση
    • Τακτικές διαπραγμάτευσης & αντίμετρα
    • Ηθική και επιχειρηματική διαπραγμάτευση
    • Αποτελεσματική επικοινωνία στην επιχειρηματική διαπραγμάτευση
    • Δημιουργία συμμαχιών στις επιχειρήσεις
    • Διαχείριση δύσκολων συζητήσεων στις επιχειρήσεις

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    • Lewicki R., Saunders D., & Minton J. Α. (2004). Η φύση των διαπραγματεύσεων. Εκδόσεις Κριτική.
    • Demmar B. & De Janasz S. (2018). Διαπραγματεύσεις και επίλυση διαφορών. Εκδόσεις Τζιόλα.

     

    Επικουρικά προσφέρονται επιλεγμένες ενότητες από την ακόλουθη βιβλιογραφία:

    • Volkema, R.,1999, The Negotiation Toolkit: How to get exactly what you want in any business or personal situation, AMACOM.
    • Volkema, R., 2006, Leverage: How to get it & how to keep it in any negotiation, AMACOM.
    • Thompson, L., 2015. The Mind and Heart of the Negotiator, Global edition, Pearson.

     

    Η ύλη των εξετάσεων περιλαμβάνει όλο το υλικό που έχει διατεθεί μέσω του Eclass (διαφάνειες, σημειώσεις, άρθρα, κλπ), κατά τη διάρκεια των μαθημάτων (ασκήσεις, μελέτες περίπτωσης, κλπ) καθώς και τα επιμέρους κεφάλαια από τα βιβλία, σύμφωνα με το περίγραμμα διδασκαλίας. 

     

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    • Συμμετοχή στις δραστηριότητες της τάξης - (15% της συνολικής βαθμολογίας αρκεί η βαθμολογία από τη γραπτή εξέταση να είναι > 5)
    • Γραπτές εξετάσεις - (85%)