Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εισαγωγή στις Επιχειρήσεις [Μ-Ω]

(2111) -  Ιωάννης Θάνος

Περιγραφή Μαθήματος

To μάθημα καλύπτει θέματα που αποσχολούν, ή θα μπορούσαν να απασχολούν τις οικονομικές μονάδες (π.χ., επιχειρήσεις, οργανισμούς), όπως η παραγωγή, οι πωλήσεις, τα χρηματοοικονομοικά, η λογιστική, η επιχειρησιακή στρατηγική. Αναπτύχθηκε σε προγράμματα σπουδών γερμανόφωνων Πανεπιστημίων και χαρακτηρίζεται από έναν θεωρητικό προσανατολισμό που επιδώκει την ερμηνεία φαινομένων που γίνονται αντιληπτά στις επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το βαθμό που αυτά χαρακτηρίζονται ως σημαντικά. Αντίθετα, το Management, όπως αυτό αναπτύχθηκε στις ΗΠΑ, έχει έναν εμπειρικό προσανατολισμό αντιμετωπίζοντας προβλήματα που έχουν κριθεί ως σημαντικά. Παρά τις διαφορές τους, ο συνδυασμός των δύο αυτών προσεγγίσεων αποτελεί ή θα έπρεπε να αποτελεί βασική επιδίωξη όλων των εργαζομένων σε επιχειρήσεις κατ' αρχάς για την ερμηνεία προβλημάτων που σχετίζονται με αυτές και μετέπειτα για την πρακτική τους αντιμετώπιση. 

Το μάθημα, που διδάσκεται στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών από το 1923, αποτελείται από 8 θεματικές ενότητες: Εισαγωγή στις οικονομικές μονάδες, επιστημονικές προσεγγίσεις, προσανατολισμοί της οικονομικής των επιχειρήσεων, μεταβλητές συμπεριφοράς των επιχειρήσεων, λειτουργική πλευρά της επιχείρησης, οργάνωσης μιας οικονομικής μονάδας, τυπολογία οικονομικών μονάδων, δημιουργία οικονομικών μονάδων, και επιλογή του τόπου εγκατάστασης. 

Ημερομηνία δημιουργίας

Κυριακή, 2 Οκτωβρίου 2016