Παρουσίαση/Προβολή

ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ - ΜΕΡΙΚΗΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ
(INF139) - E. Giakoumakis N. Diamantidis
Περιγραφή Μαθήματος
Σκοπός του Μαθήματος
Το μάθημα εντάσσεται στο πεδίο της Τεχνολογίας Λογισμικού. Η Τεχνολογία Λογισμικού στοχεύει αφενός στην ανάπτυξη με αποδοτικό τρόπο αξιόπιστου λογισμικού που ικανοποιεί τις απαιτήσεις των χρηστών και των πελατών και αφετέρου στη μεγιστοποίηση του κύκλου ζωής κάθε προϊόντος λογισμικού. Εστιάζει στην ανάπτυξη και εφαρμογή συστηματικών μεθόδων, τεχνικών και εργαλείων που αφορούν ολόκληρο το κύκλο ζωής του Λογισμικού και υποστηρίζουν την επιτυχία των παραπάνω στόχων.
Το μάθημα, με δεδομένο ότι οι φοιτητές έχουν ολοκληρώσει ένα προπτυχιακό επίπεδο γνώσης στο αντικείμενο, παρουσιάζει προχωρημένα θέματα της Τεχνολογίας Λογισμικού, που αφορούν απαιτήσεις, ανάλυση και σχεδίαση λογισμικού, διασφάλιση ποιότητας λογισμικού, διαλειτουργικότητα λογισμικού. Σε όλα τα παραπάνω δίδεται έμφαση στο αντικειμενοστραφές μοντέλο λογισμικού.
Σκοπός του μαθήματος είναι μετά την επιτυχή παρακολούθηση του οι φοιτητές να μπορούν να ενταχθούν σε επαγγελματική ομάδα ανάπτυξης λογισμικού με το ελάχιστο κόστος προετοιμασίας ένταξης και να διαθέτουν την επιστημονική κατάρτιση που θα τους επιτρέπει να παρακολουθούν τις εξελίξεις στο πεδίο της Τεχνολογίας Λογισμικού.
Περιεχόμενο του μαθήματος
1. Μοντέλα Ανάπτυξης Λογισμικού, Διαδικασία Λογισμικού.
2. Δεδομενοκεντρικά και αντικειμενοστρεφή υποδείγματα ανάπτυξης λογισμικού.
3. Απαιτήσεις Λογισμικού,
Εξαγωγή Απαιτήσεων Λογισμικού,
Μοντελοποίηση Απαιτήσεων Λογισμικού,
Προδιαγραφές Λογισμικού,
Επικύρωση Προδιαγραφών Λογισμικού,
Το αντικειμενοστραφές μοντέλο ανάπτυξης Λογισμικού και οι Απαιτήσεις,
Μεθοδολογία UP και γλώσσα UML.
4. Σχεδίαση Λογισμικού,
Τεχνικές Σχεδίασης,
Το αντικειμενοστρεφές μοντέλο ανάπτυξης Λογισμικού και η Σχεδίαση Λογισμικού,
Μεθοδολογία UP και γλώσσα UML.
5. Πρότυπα Σχεδίασης Λογισμικού.
6. Αρχιτεκτονικές λογισμικού.
3-tier αρχιτεκτονικές.
7. Κωδικοποίηση Λογισμικού.
8. Έλεγχος Λογισμικού.
9. Συντήρηση Λογισμικού.
10. Διαλειτουργικότητα Λογισμικού.
11. Ανοικτό Λογισμικό.
12. Αγορά Λογισμικού.
13. Πρότυπα Τεχνολογίας Λογισμικού.
14. Διασφάλιση ποιότητας Λογισμικού.
15. Βιοϊατρικό Λογισμικό, Λογισμικό Πολυμέσων,
16. Θέματα Έρευνας Τεχνολογίας Λογισμικού.
Τρόπος διδασκαλίας
1. Διδασκαλία : Ένα τρίωρο ανά εβδομάδα.
2. Φροντιστηριακή διδασκαλία που αφορά την εκμάθηση της UML (διάρκεια 8 ώρες).
3. Εκπονείται εργασία ανάλυσης και σχεδίασης λογισμικού με χρήση της Unified Process και της UML. Η εργασία αυτή εκπονείται από 4 άτομα και αφορά συγκεκριμένο χώρο προβλήματος.
4. Εκπονείται βιβλιογραφική εργασία. από ομάδες 1 - 2 ατόμων και παρουσίαση των συμπερασμάτων της έρευνας στους υπόλοιπους φοιτητές. Τα βιβλιογραφικά θέματα αφορούν εξειδικευμένα ειδικά θέματα του αντικειμένου του μαθήματος που έχουν και ερευνητικό ενδιαφέρον.
Βοηθήματα
1. W. L. Bryan and S. G. Siegel, Software product assurance, Elsevier 1988
2. J. Raynus, Software process improvement with CMM, Artech House 1999.
3. G. Booch et al., The Unified Software Development Process, Addison Wesley, 1999.
4. G. Booch et al., The Unified Modeling Language User quide, Addison Wesley, 1999.
5. M. Fowler, Εισαγωγή στη UML, Κλειδάριθμος 2007.
6. J. Bergin, Data abstraction, McGraw Hill Inc 1994.
7. J. W. Moore, Software Engineering Standards, IEEE Computer Society, 1998.
8. R. Pressman, Software Engineering: A practitioner's Approach, McGraw Hill 2005.
9. I. Sommerville, Software Engineering, Addison Wesley 2004.
10. Spivey, «The Z notation», Prentice Hall.
11. Mary Shaw and David Garlan, «Software Architecture: Perspectives on an Emerging Discipline», Prentice Hall 1996.
12. Len Bass, Paul Clements, and Rick Kazman, «Software Architecture in Practice», Second Edition , Addison-Wesley 2003.
13. Gamma E., Helm R., Johnson R., Vlissides J., Design Patterns: Elements of reusable object Oriented Software, Addison-Wesley, 1995.
14. Χατζηγεωργίου Α., «Αντικειμενοστρεφής Σχεδίαση» Κλειδάριθμος, 2005.
15. Γιακουμάκης Ε. και Ν. Διαμαντίδης, Τεχνολογία Λογισμικού, Εκδόσεις Σταμούλης, Αθήνα 2009.
16. Stephen Albin, The art of Software Architecture: Design Methods and Techniques.
17. Beautiful Architecture, Edited by Diomidis Spinellis & Georgios Gousios. O’REILLY, 2009.
18. Αρθρα από τα έγκυρα έντυπα και δικτυακούς τόπους του πεδίου.
Τρόποι αξιολόγησης / εξέτασης:
Ο τελικός βαθμός προκύπτει ως άθροισμα του βαθμού που λαμβάνει ο φοιτητής στην τελική γραπτή εξέταση με βάρος 0,6 - 0,7 και του μέσου βαθμού που λαμβάνει στις εργασίες με βάρος 0,3 - 0,4.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα, 12 Οκτωβρίου 2009
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα