Διαφήμιση και Επιχειρησιακή Επικοινωνία - Open Courses (SBA105)
George Panigyrakis
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Είναι γεγονός ότι διανύουμε μια περίοδο όπου η επικοινωνία είναι βασικός άξονας της καθημερινότητάς μας. Αυτό δεν μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την έννοια της επικοινωνίας στα πλαίσια της επιχείρησης. Η έννοια του συμβόλου, της αξίας που παίρνει ο καταναλωτής από τη χρήση συγκεκριμένου επώνυμου προϊόντος αλλά και του τρόπου ζωής που προωθείται μέσα από συγκεκριμένες επωνυμίες, είναι όλα θέματα στενά συνδεδεμένα με την επικοινωνιακή πολιτική της επιχείρησης. Διότι ζητούμενο είναι όλες οι ενέργειες που αφορούν την διαφήμιση και την επικοινωνία της επιχείρησης να είναι συντονισμένες και να κατευθύνονται προς συγκεκριμένη κατεύθυνση μέσα από μια Ολοκληρωμένη Επικοινωνιακή Στρατηγική, δημιουργώντας στην αρχή και ενισχύοντας στη συνέχεια την εικόνα του προϊόντος-υπηρεσίας.
Η Ολοκληρωμένη Επικοινωνιακή Στρατηγική είναι επομένως η διαδικασία με την οποία η επιχείρηση σχεδιάζει και διοικεί τα εργαλεία προώθησης για να πετύχει τους στόχους της. Οι στόχοι αυτοί μπορούν να αφορούν διάφορες ομάδες ενδιαφερόμενων όπως δυνητικούς και πραγματικούς πελάτες, δυνητικούς και πραγματικούς εσωτερικούς πελάτες, δηλαδή τους εργαζόμενους, αλλά και την κοινότητα στην οποία δραστηριοποιείται η επιχείρηση, τους μετόχους της, τους προμηθευτές της και άλλους πιθανούς συνεργάτες. Μέσα από τη διδασκαλία του συγκεκριμένου μαθήματος ο φοιτητής θα μάθει να χειρίζεται και να εφαρμόζει τα στοιχεία του επικοινωνιακού μίγματος:
- τη διαφήμιση,
- την προώθηση πωλήσεων,
- την προσωπική πώληση,
- το άμεσο μάρκετινγκ,
- τη δημοσιότητα και
- τις δημόσιες σχέσεις.
Ακόμη, σημαντικές έννοιες είναι to lobbying, η διοργάνωση εκδηλώσεων και γεγονότων αλλά και οι χορηγίες. Επιπλέον, έμφαση θα δοθεί στις σύγχρονες μορφές επικοινωνίας, που δεν μπορεί να αγνοεί το σημερινό στέλεχος για να είναι ανταγωνιστικό. Αυτές είναι το guerilla marketing, το experiential marketing, τη σημασία των atmospherics, το viral marketing, αλλά και τη χρήση των κοινωνικών μέσων δικτύωσης (social media) προς όφελος της επιχείρησης. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα είναι σε θέση τόσο να σχεδιάσει ένα πρόγραμμα ολοκληρωμένης επικοινωνίας όσο και να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητά του, προτείνοντας διορθωτικές κινήσεις όπου και όποτε χρειάζεται.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
- Να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τα στοιχεία του μίγματος επικοινωνίας σε ένα πρόγραμμα ολοκληρωμένης επικοινωνίας.
- Να αναπτύσσουν αποτελεσματικές στρατηγικές τοποθέτησης και διαφοροποίησης για τα διάφορα τμήματα καταναλωτών στα οποία απευθύνεται το κάθε πρόγραμμα επικοινωνίας.
- Να κατανοούν τον τρόπο με τον οποίο η ολοκληρωμένη επικοινωνιακή στρατηγική βοηθάει στo χτίσιμο δυνατών επωνυμιών.
- Να αξιολογήσουν την αποτελεσματικότητα ενός σχεδίου ολοκληρωμένης επικοινωνίας και τα δυνατά και αδύναμά του σημεία.
- Να αναπτύσσουν δικά τους σχέδια ολοκληρωμένης επικοινωνίας που να χρησιμοποιούν όλα τα στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ αλλά και τις νέες τάσεις στο μάρκετινγκ.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ
Belch, G. E., & Belch, M. A. (2012). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective (9th Ed.). New York: McGraw-Hill.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΑ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
Clow, K. E. & Baack, D. E. (2009). Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communications: Global Edition (4th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson.
Duncan, T. (2005). Principles of Advertising and IMC (2nd ed.) New York: McGraw-Hill.
Percy, P. (2008). Strategic Integrated Marketing Communications. Oxford, UK: Butterworth Heinemann.
Safko, L. (2012). The social media bible: Tactics, tools and strategies for business success (3rd ed.).Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
Schultz D. E. & Schultz H. (2004). IMC, The Next Generation: Five Steps for Delivering Value and Measuring Returns Using Marketing Communication. New Υork: McGraw-Hill.
Wilson, L. J., & Ogden, J. (2010). Strategic communications planning for effective public relations and marketing (5th ed.). Dubuque, IA: Kendall/Hunt.
ISBN: 9780757548871
Περιγραφή ύλης
Η έννοια και πρακτική της Ολοκληρωμένης Επικοινωνιακής Στρατηγικής: Ορισμός. Αναγκαιότητά της στο σύγχρονο περιβάλλον. Λόγοι που επιβάλλουν τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό.
Εργαλεία του Μίγματος Επικοινωνίας : Διαφήμιση. Προώθηση πωλήσεων. Προσωπική πώληση. Άμεσο μάρκετινγκ. Δημόσιες σχέσεις και δημοσιότητα. Διαδραστικό μάρκετινγκ. Εναλλακτικές μέθοδοι κλπ.
Σχεδιασμός προγραμμάτων Ολοκληρωμένης Επικοινωνιακής Στρατηγικής: Τμηματοποίηση, Στόχευση και Τοποθέτηση. Υποδείγματα και βασικές κατευθύνσεις στο σχεδιασμό.
Στρατηγικές ολοκληρωμένης επικοινωνίας για χτίσιμο δυνατών επωνυμιών
Ολοκληρωμένη επικοινωνία για την ενίσχυση επωνυμιών. Συμπεριφορά καταναλωτή και αγορά επώνυμων προϊόντων.
Η έννοια και πρακτική της Επιχειρησιακής Επικοινωνίας: Ορισμός. Αναγκαιότητά της στο σύγχρονο περιβάλλον. Λόγοι που επιβάλλουν τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό
Αξιολόγηση προγραμμάτων Ολοκληρωμένης Επικοινωνιακής Στρατηγικής: Εναρμόνιση στόχων-αποτελεσμάτων. Αξιολόγηση αποτελεσματικότητας.
Λιγότερα
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Είναι γεγονός ότι διανύουμε μια περίοδο όπου η επικοινωνία είναι βασικός άξονας της καθημερινότητάς μας. Αυτό δεν μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την έννοια της επικοινωνίας στα πλαίσια της επιχείρησης. Η έννοια του συμβόλου, της αξίας που παίρνει ο καταναλωτής από τη χρήση συγκεκριμένου επώνυμου προϊόντος αλλά και του τρόπου ζωής που προωθείται μέσα από συγκεκριμένες επωνυμίες, είναι όλα θέματα στενά συνδεδεμένα με την επικοινωνιακή πολιτική της επιχείρησης. Διότι ζητούμενο είναι όλες οι ενέργειες που αφορούν την διαφήμιση και την επικοινωνία της επιχείρησης να είναι συντονισμένες και να κατευθύνονται προς συγκεκριμένη κατεύθυνση μέσα από μια Ολοκληρωμένη Επικοινωνιακή Στρατηγική, δημιουργώντας στην αρχή και ενισχύοντας στη συνέχεια την εικόνα του προϊόντος-υπηρεσίας.
Η Ολοκληρωμένη Επικοινωνιακή Στρατηγική είναι επομένως η διαδικασία με την οποία η επιχείρηση σχεδιάζει και διοικεί τα εργαλεία προώθησης για να πετύχε
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Είναι γεγονός ότι διανύουμε μια περίοδο όπου η επικοινωνία είναι βασικός άξονας της καθημερινότητάς μας. Αυτό δεν μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την έννοια της επικοινωνίας στα πλαίσια της επιχείρησης. Η έννοια του συμβόλου, της αξίας που παίρνει ο καταναλωτής από τη χρήση συγκεκριμένου επώνυμου προϊόντος αλλά και του τρόπου ζωής που προωθείται μέσα από συγκεκριμένες επωνυμίες, είναι όλα θέματα στενά συνδεδεμένα με την επικοινωνιακή πολιτική της επιχείρησης. Διότι ζητούμενο είναι όλες οι ενέργειες που αφορούν την διαφήμιση και την επικοινωνία της επιχείρησης να είναι συντονισμένες και να κατευθύνονται προς συγκεκριμένη κατεύθυνση μέσα από μια Ολοκληρωμένη Επικοινωνιακή Στρατηγική, δημιουργώντας στην αρχή και ενισχύοντας στη συνέχεια την εικόνα του προϊόντος-υπηρεσίας.
Η Ολοκληρωμένη Επικοινωνιακή Στρατηγική είναι επομένως η διαδικασία με την οποία η επιχείρηση σχεδιάζει και διοικεί τα εργαλεία προώθησης για να πετύχε
Στόχοι ενότητας
1.Na κατανοήσουν την φιλοσοφία του μάρκετινγκ και το τι αυτή περιλαμβάνει και συνεπάγεται.
2.Να γνωρίζουν τι περιέχει ο σχεδιασμός μάρκετινγκ
3.Να αναγνωρίζουν τα οφέλη του στοχευμένου μάρκετινγκ.
4.Να διαχωρίζουν τι αποφάσεις συνεπάγεται καθένα από τα 4 P του μίγματος μάρκετινγκ.
5.Να καταλάβουν τι περιλαμβάνει η λειτουργία μάρκετινγκ και πως αυτή συνδέεται με τις άλλες λειτουργίες της επιχείρησης.
Nα κατανοήσουν την φιλοσοφία του μάρκετινγκ και το τι αυτή περιλαμβάνει και συνεπάγεται.
2.Να γνωρίζουν τι περιέχει ο σχεδιασμός μάρκετινγκ
3.Να αναγνωρίζουν τα οφέλη του στοχευμένου μάρκετινγκ.
4.Να διαχωρίζουν τι αποφάσεις συνεπάγεται καθένα από τα 4 P του μίγματος μάρκετινγκ.
5.Να καταλάβουν τι περιλαμβάνει η λειτουργία μάρκετινγκ και πως αυτή συνδέεται με τις άλλες λειτουργίες της επιχείρησης.
Λέξεις κλειδιά
- Τι είναι το Μάρκετινγκ;
- Η φιλοσοφία μάρκετινγκ(The marketing concept)
- Σχεδιασμός στρατηγικής μάρκετινγκ (Marketing strategy planning)
- ΣτοχευμένοVS. Μαζικό μάρκετινγκ (Target vs. mass marketing)
- Τα 4P’s
- Η λειτουργία μάρκετινγκ
Στόχοι ενότητας
- Να κατανοήσουν τι περιλαμβάνει η έννοια της διαφήμισης
- Να γνωρίσουν τα στάδια που πέρασε η διαφήμιση διαχρονικά
Στόχοι ενότητας
- Να κατανοήσουν τα στάδια ανάπτυξης ενός διαφημιστικού μηνύματος
- Να αναγνωρίζουν τα στάδια της επικοινωνίας
- Να γνωρίζουν τα είδη της διαφήμισης
- Να κατανοήσουν τι περιλαμβάνει το δημιουργικό στην διαφήμιση
- Να διαχωρίζουν τα είδη της έκκλησης στην διαφήμιση και τα χαρακτηριστικά του κάθε ενός
Στόχοι ενότητας
- Με ποια κριτήρια επιλέγονται τα κατάλληλα μέσα για κάθε διαφήμιση;
- Ποια είναι τα θετικά και τα αρνητικά κάθε μέσου;
Στόχοι ενότητας
- Να γνωρίσουν τα είδη της έρευνας για μέτρηση αποτελεσματικότητας της διαφημιστικής εκστρατείας
- Είδη μετρήσεων
- Περιβάλλον διαφήμισης
Στόχοι ενότητας
- Να κατανοήσουν τι περιλαμβάνει η επιλογή διαφημιστικής εταιρείας
- Να γνωρίζει ποιες είναι οι βασικές υπηρεσίες που προσφέρονται από μια διαφημιστική εταιρεία
- Να αναγνωρίσει ποια είναι τα πιθανά προβλήματα στην συνεργασία
Στόχοι ενότητας
- Να κατανοήσουν την έννοια της δημοσιότητας και το τι αυτή περιλαμβάνει
- Να γνωρίζουν τα βασικά εργαλεία της δημοσιότητας
- Να γνωρίζουν τα στάδια ενός προγράμματος δράσης δημοσιότητας
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 2785
Αρ. Προβολών : 21531
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -