Αρχές Μάρκετινγκ - Open Courses (SBA104)

Πληροφορίες

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

  1. Έννοια και φιλοσοφία του Μάρκετινγκ (ορισμοί, ιδέες, ηθική κλπ.)
  2. Το Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
  3. Εισαγωγή στη Συμπεριφορά του Αγοραστή (Καταναλωτική και Οργανωσιακή)
  4. Τμηματοποίηση της αγοράς, επιλογή θέσεων και στόχων (segmentation-targeting-positioning)
  5. Εισαγωγή στο Συνδυαστικό Μάρκετινγκ για προϊόντα και υπηρεσίες
  6. Μείγμα Μάρκετινγκ
  • Προϊόν
  • Τιμή
  • Διανομή
  • Προώθηση
  1. Διοίκηση Προϊόντος (strategic brand management)

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Σκοπός του μαθήματος είναι να μπορεί ο φοιτητής να βλέπει αγορές, πελάτες, ευκαιρίες εκεί που υπάρχουν αλλά να είναι και σε θέση να τις δημιουργεί, όπου απαιτείται. Στη σημερινή εποχή των social media, έμφαση θα δοθεί και στην ανάλυση των διαφημίσεων, των μηνυμάτων τους και της έκκλησης που χρησιμοποιούν (humor appeal, sex appeal, fear appeal), στα διάφορα μέσα που χρησιμοποιούνται σήμερα από τις επιχειρήσεις αλλά και από μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, πόλεις, διοργανώσεις ακόμη και από πρόσωπα και ιδέες (perception management). Έτσι, με τον δημιουργικό συνδυασμό επιστημών όπως η ψυχολογία, η κοινωνιολογία και η επιστήμη της διοίκησης με διάφορες μορφές τεχνών όπως ο κινηματογράφος, η ζωγραφική και η μουσική θα μπορέσει ο φοιτητής να υιοθετήσει τον τόσο απαραίτητο σήμερα προσανατολισμό στο μάρκετινγκ.

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Το συγκεκριμένο μάθημα δεν έχει κάποια προαπαιτούμενη γνώση 

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

 

Ελληνική

  • Πανηγυράκης Γ. (2003) Στρατηγική Διοίκηση Επώνυμου Προϊόντος, Σταμούλης.
  •  Μαλλιάρης Π. (2001). Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, 3η έκδοση,      Σταμούλης.
  • Παπαβασιλείου Ν. & Μπάλτας Γ. (2003) Μάρκετινγκ λιανικού και χονδρικού εμπορίου. Rosili.

Ξενόγλωσση

  • Kotler et al. (2009) Marketing Management, Pearson.
  • Brassington, F. and Pettitt S. (2003) Principles of Marketing, FT Prentice Hall, 3rd edition.
  • Kotler et al. (2001) Principles of Marketing - Third European edition.